Informacja o ochronie prywatności

Usługi transportu naziemnego oferowane przez shuttle24.pl są dostarczane przez firmę Incentive World Michał Bulas, która jest niezależnym administratorem Twoich danych osobowych.

Ten Komunikat o ochronie prywatności wyjaśnia, w jaki sposób zbieramy, wykorzystujemy i chronimy wszelkie informacje na Twój temat. Komunikat wyjaśnia również, jak można się z nami skontaktować w razie jakichkolwiek pytań. Chętnie na nie odpowiemy.

Firma oferuje szeroki zakres usług związanych z transportem naziemnym, w tym produkty i usługi , za pośrednictwem własnych stron internetowych, aplikacji mobilnych, wiadomości e-mail i wiadomości tekstowych. Firma udostępnia również swoją ofertę za pośrednictwem stron internetowych partnerów biznesowych, mediów społecznościowych i innych platform. Niniejsza informacja dotyczy wszystkich danych osobowych gromadzonych przez spółkę, gdy klient kontaktuje się za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu na żywo bądź też telefonicznie lub pocztowo.

Dane osobowe przekazywane przez klienta

Firma nie może pomóc klientowi dokonać rezerwacji ani poprosić o ofertę cenową bez otrzymania pewnych informacji. Gdy klient chce dokonać rezerwacji lub poprosić o ofertę cenową, Firma prosi o podanie informacji potrzebnych do zrealizowania życzenia klienta. Informacje te są standardowe i mogą obejmować imię i nazwisko, wiek, datę i miejsce urodzenia oraz dane kontaktowe (adres e-mail, adres i numer telefonu). Mogą one również zawierać informacje o numerze programu lojalnościowego i informacje o płatności.

Ponadto Firma gromadzi informacje z komputera klienta korzystającego z jednej z naszych platform, nawet jeśli nie dokona on rezerwacji. Może to obejmować adres IP komputera klienta, używaną przeglądarkę i ustawienia językowe. Są też sytuacje, w których otrzymujemy informacje o kliencie od osób trzecich lub automatycznie gromadzimy inne informacje.

Dane osobowe przekazywane przez klienta

Firma przechowuje i wykorzystuje informacje przekazane jej przez klienta. Przy tworzeniu rezerwacji, potrzebujemy przynajmniej Twojego imienia i nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, adresu odbioru i punktu docelowego oraz informacji o płatności. Możemy również poprosić o podanie numeru lotu oraz imion i nazwisk dodatkowych pasażerów

Firma gromadzi również informacje podczas każdego kontaktu ze strony klienta (telefonicznego, e-mailowego lub za pośrednictwem mediów społecznościowych).

Po dokonaniu rezerwacji Firma może poprosić o przedstawienie opinii pomocnej w dalszym usprawnianiu oferowanych usług i lepszym zaspokajaniu potrzeb klientów.

Są też inne sposoby przekazywania spółce informacji przez klientów. Na przykład, podczas przeglądania stron na urządzeniu mobilnym, klient może udostępnić spółce swoją obecną lokalizację, dzięki czemu Firma będzie mogła zapewnić jak najwyższy poziom usług. Dla ułatwienia, klient może także założyć konto użytkownika, które umożliwia przeglądanie rezerwacji i zarządzanie nimi, a także zapisywanie ustawień osobistych. Ułatwia to również dokonywanie rezerwacji w przyszłości.

Dane osobowe innych osób przekazywane przez klienta

Klient może dokonać rezerwacji w imieniu innej osoby, na przykład znajomego, członka rodziny lub współpracownika. W takim przypadku należy się upewnić, że dana osoba wie, iż klient przekaże spółce jej dane osobowe i akceptuje sposób postępowania z jej danymi przez spółkę (opisany w niniejszej informacji). Obowiązek ten spoczywa na kliencie

Dane osobowe gromadzone automatycznie

Gdy klient dokonuje rezerwacji, Firma odnotowuje, jakiej platformy użył do tego celu oraz jak trafił na tę platformę (na przykład z innej strony).

Nawet jeśli klient ostatecznie nie dokona rezerwacji, Firma może automatycznie gromadzić pewne informacje podczas odwiedzania jej platform. Może to obejmować adres IP komputera klienta, odwiedzone strony, używaną przeglądarkę i informacje o kliknięciach. Mogą to również być informacje o systemie operacyjnym komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych, ustawieniach i charakterystyce urządzenia oraz dane identyfikujące urządzenie

W przypadku używania urządzenia mobilnego, gromadzone mogą również być dane dotyczące lokalizacji. Firma może analizować i przetwarzać podstawowe dane związane z zainstalowanymi na urządzeniu aplikacjami (np. nazwa, opis i kategoria).

Dlaczego Firma gromadzi i wykorzystuje dane osobowe klientów?

Firma prosi klientów o podanie swoich danych osobowych, aby umożliwić zarezerwowanie transportu naziemnego (i wszelkich innych elementów uwzględnionych w rezerwacji) i zapewnić klientom jak najwyższy poziom obsługi. Dane te są również wykorzystywane do kontaktu z klientem i informowania o najnowszych ofertach oraz promocjach.

Dlaczego Firma gromadzi i wykorzystuje dane osobowe klientów?

Firma może wykorzystywać dane osobowe klientów wyłącznie do następujących celów:

  1. Rezerwacje:Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane do dokonania Twojej rezerwacji, zarządzania i administrowania nią, a także do przesyłania informacji do firmy dostarczającej samochód (lub inny produkt bądź usługę, np. ubezpieczenie). Obejmuje to wysyłanie komunikacji dotyczącej Twojej rezerwacji, w tym potwierdzeń, zmian i przypomnień.
  2. Obsługa klienta:Zapewniamy międzynarodową obsługę klienta. Nasz międzynarodowy dział obsługi klienta potrzebuje Twoich danych, aby pomóc Ci dokonać rezerwacji lub odpowiedzieć na Twoje pytania przed, w trakcie lub po jej zrealizowaniu.
  3. Opinie klientów:Firma może użyć danych kontaktowych klienta, aby wysłać klientowi krótką ankietę dotyczącą rezerwacji. Pomaga to spółce lepiej zrozumieć i usprawnić oferowane usługi oraz usługi zapewniane przez partnerów biznesowych spółki.
  4. Obsługa konta:Dla ułatwienia klient może założyć konto użytkownika na platformach spółki. Wiąże się to z przekazaniem spółce danych osobowych i umożliwia wykonanie wielu przydatnych czynności Klient może zarządzać rezerwacjami lub innymi zakupami, korzystać z promocji oraz zarządzać osobistymi ustawieniami i preferencjami. Ułatwia to również dokonywanie rezerwacji w przyszłości.
  5. Działania marketingowe:Firma wykorzystuje również dane osobowe klienta w celach marketingowych, które mogą obejmować:
    • Kontakt telefoniczny z klientem drogą pocztową, telefoniczną, e-mailową lub SMS-ową (w zależności od danych przekazanych przez klienta) w celu informowania o aktualnościach, promocjach, zniżkach i aktualizacjach, w tym o szczegółach dotyczących produktów i usług (oraz/lub produktów i usług spółek należących do grupy bądź powiązanych partnerów biznesowych). W dowolnym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania komunikacji o charakterze marketingowym – wystarczy kliknąć w link „Zrezygnuj” w e-mailu lub innej wiadomości.
    • Kontakt z klientem drogą telefoniczną, e-mailową lub SMS-ową z informacją o produktach, których klient nie uwzględnił w rezerwacji.
    • Wyświetlanie odpowiednich ofert na platformach spółki lub w witrynach stron trzecich, w tym w mediach społecznościowych.
    • Zapraszanie do udziału w działaniach promocyjnych (takich jak programy rekomendacji lub konkursy).
  6. Komunikacja z klientem:Mogą zaistnieć inne sytuacje, w których Firma skontaktuje się z klientem drogą telefoniczną, e-mailową lub SMS-ową. Może to wynikać z kilku powodów, takich jak:
    • Odpowiadanie na wszelkie zgłoszone przez klienta wnioski i ich obsługa.
    • Wysłanie e-mailem przypomnienia o rezerwacji, której klient nie sfinalizował, aby sprawdzić, czy klient nie potrzebujesz pomocy w tym zakresie. Zdaniem spółki jest to użyteczna usługa dodatkowa, ponieważ pozwala na kontynuowanie rezerwacji bez konieczności ponownego znajdowania transportu naziemnego lub ponownego wpisywania wszystkich szczegółów rezerwacji od początku.
    • Wysłanie ankiety lub zaproszenie klienta do przedstawienia swojej opinii o usłudze.
    • Wysłanie innych materiałów związanych z rezerwacją, takich jak sposoby kontaktu ze spółką (lub inną firmą), jeśli klient potrzebuje pomocy podczas rezerwacji.
    • Wysłanie klientowi podsumowanie poprzednich rezerwacji.
    • Wysyłanie innych wiadomości administracyjnych, które mogą obejmować ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa, nawet jeśli klient nie ma nadchodzącej rezerwacji.
  7. Badania rynku:Firma może poprosić klienta o wzięcie udziału w badaniu rynku. Wszelkie dodatkowe dane osobowe, które klient przekaże spółce w ramach tych badań, będą wykorzystywane wyłącznie za zgodą klienta.
  8. Wykrywanie oszustw i zapobieganie oszustwom:Aby zapewnić bezpieczną, godną zaufania usługę, Firma wykorzystuj dane osobowe klienta do wykrywania oszustw oraz innym niezgodnym z prawem bądź niepożądanym działaniom i do zapobiegania im. Firma może również wykorzystywać dane osobowe do celów oceny ryzyka i bezpieczeństwa, które mogą obejmować weryfikację użytkowników i rezerwacji. Może to czasami oznaczać konieczność wstrzymania niektórych rezerwacji.
  9. Usprawnianie usług:Firma analizuje dane osobowe klientów w celu doskonalenia funkcjonalności i jakości swoich usług internetowych oraz poprawy ogólnych wrażeń użytkownika. Firma zawsze dokłada starań, aby jej platformy były coraz łatwiejsze i przyjemniejsze w użyciu.
  10. Opinie klientów:Po zrealizowaniu rezerwacji Firma może poprosić klienta o opinię na temat usług zapewnionych przez spółkę lub jej partnera biznesowego. Opinia klienta pomoże przyszłym klientom dokonać właściwego wyboru i pomoże partnerom biznesowym spółki udoskonalić oferowane przez nich usługi. Przesyłając opinię, klient wyraża zgodę na jej wyświetlanie w sposób wyjaśniony w regulaminie. Klient może przekazać opinię anonimowo lub podać tylko swoje imię i kraj.
  11. Monitorowanie połączeń
  12. Cele prawne:Wreszcie, w niektórych przypadkach Firma może potrzebować wykorzystywać dane osobowe do obsługi i rozwiązywania sporów prawnych, podczas kontroli organów regulacyjnych, w celu zapewnienia zgodności z przepisami lub do dokładnego przestrzegania ogólnego regulaminu.

Przetwarzanie danych osobowych w ten sposób opiera się na następujących podstawach prawnych:

  • Wykonanie umowy:Firma musi wykorzystywać dane osobowe klienta do wypełnienia wszelkich umów, które zawarł z nią klient. Na przykład, kiedy rezerwujesz transport naziemny, musimy przekazać dane związane z Twoją rezerwacją do firmy dostarczającej usługę transportu naziemnego oraz kierowcy wykonującego usługę, aby upewnić się, że Twój transport naziemny czeka na Ciebie.
  • Uzasadnione interesy:Firma może wykorzystywać informacje o kliencie do realizacji swoich „uzasadnionych interesów” (termin, który odnosi się do wszelkich działań, które Firma uważa za niezbędny element skutecznego prowadzenia działalności – przy jednoczesnym poszanowaniu praw klienta i przestrzeganiu prawa). Na przykład, aby dostarczać klientowi najbardziej odpowiednie treści na platformach, w tym w e-mailach i biuletynach; ulepszać i promować produkty i usługi; oraz do celów administracyjnych.
  • Zgoda:Firma może polegać na zgodzie klienta na wykorzystywanie jego danych osobowych w pewnych okolicznościach, na przykład do celów marketingu bezpośredniego. Klient może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie wysyłając na adres info@shuttle24.pl wiadomość zawierającą w temacie słowo „Politka prywatności”.

Jakim stronom trzecim Firma udostępnia dane osobowe klientów i dlaczego?

W realizację świadczonych przez nas usług zaangażowanych jest kilku różnych partnerów biznesowych. W niektórych sytuacjach możemy udostępnić im Twoje dane. W większości przypadków przekazujemy dane rezerwacji partnerom biznesowym, którzy pomagają nam w realizacji usługi, z której korzystasz. Udostępnimy również Twoje dane innym stronom trzecim, w tym stronom obsługującym płatności.

Jakim stronom trzecim Firma udostępnia dane osobowe klientów i dlaczego?

  • Firma firmy świadczące usługi transportu naziemnego i/lub zapewniające powiązane produkty i usługi:Aby dokonać rezerwacji, Firma musi przesłać odpowiednie informacje do firmy/firm dostarczających usługę transportu naziemnego i/lub inne powiązane produkty zamawiane przez klienta. Dane te mogą obejmować imię i nazwisko, przedział wiekowy, dane kontaktowe (adres e-mail, adres i numer telefonu), numer lotu, adresu odbioru i punktu docelowego oraz jakiekolwiek preferencje, o których klient poinformował nas w momencie tworzenia rezerwacji. W przypadku sporu dotyczącego rezerwacji bądź innego rodzaju problemu związanego z obsługą klienta konieczne może być przekazanie firmie świadczącej usługę transportu naziemnego pewnych informacji o procesie rezerwacji, a także o samym sporze. Może to obejmować kopię potwierdzenia rezerwacji, w celu udowodnienia prawdziwości rezerwacji, a także wszelkie informacje związane ze skargą klienta. Należy pamiętać, że wszelkie informacje przekazane bezpośrednio firmie/firmom dostarczającym usługę transportu naziemnego i/lub powiązane produkty są przechowywane i wykorzystywane zgodnie z zasadami ochrony prywatności i warunkami tych firm.
  • Właściwe organy:Firma może udostępniać dane osobowe klientów władzom lub organom śledczym, jeśli jest to wymagane przez prawo (lub jakiekolwiek przepisy mające moc prawną). Obejmuje to orzeczenia sądowe, wezwania i nakazy wynikające z procesów prawnych i dochodzeń w sprawach karnych. Firma może również ujawnić dane osobowe klientów, jeśli jest to bezwzględnie konieczne do zapobiegania, wykrywania lub ścigania oszustw i innych przestępstw. Firma może być także zmuszona do ujawnienia danych osobowych klientów właściwym organom w celu ochrony i obrony swoich praw lub własności bądź praw albo własności swoich partnerów biznesowych.
  • Usługodawcy będący stronami trzecimi:Możemy zlecić stronie trzeciej przetwarzanie Twoich danych w naszym imieniu oraz wspieranie nas w dostarczaniu naszych usług. Możemy na przykład zlecić stronie trzeciej kontakt z Tobą, wysyłanie w naszym imieniu informacji o rezerwacjach do firmy świadczącej usługę lub zarządzanie stroną internetową, centrami obsługi telefonicznej lub działaniami marketingowymi. Możemy również zlecić stronie trzeciej badanie rynku, wykrywanie oszustw i działania prewencyjne, w tym usługi screeningu. Strony trzecie są objęte klauzulą poufności i nie wolno im wykorzystywać Twoich danych do innych celów.
  • Dostawcy usług płatniczych i inne instytucje finansowe:Firma współpracuje również z zewnętrznymi dostawcami usług płatniczych w celu organizacji płatności lub gwarancji płatności. Jeśli klient (lub posiadacz karty bankowej użytej do dokonania rezerwacji) wystąpi o obciążenie zwrotne, Firma może być zmuszona udostępnić pewne dane dotyczące rezerwacji dostawcy usług płatniczych i odpowiedniej instytucji finansowej. Może to być kopia potwierdzenia rezerwacji lub adres IP, z którego dokonano rezerwacji. Firma może również udostępnić informacje odpowiednim instytucjom finansowym, jeśli uzna to za konieczne do wykrywania oszustw i zapobiegania im.

Jakie procedury bezpieczeństwa Firma wprowadziła, aby zabezpieczyć dane osobowe klientów?

Systemy i procedury biznesowe spółki zapewniają podjęcie wszelkich uzasadnionych kroków w celu ochrony danych osobowych klientów i zabezpieczenia ich przed niewłaściwym wykorzystaniem lub nieautoryzowanym dostępem, zgodnie z europejskimi przepisami o ochronie danych. Firma stosuje również określone procedury i ograniczenia bezpieczeństwa (zarówno techniczne, jak i fizyczne), które ograniczają dostęp do wszelkich przechowywanych przez nią danych osobowych i korzystanie z nich. Tylko upoważnieni pracownicy mają dostęp do danych osobowych i mogą uzyskać ten dostęp tylko z określonych, zatwierdzonych powodów.

Jak Firma traktuje dane osobowe dzieci?

Nie kierujemy naszych usług do dzieci w wieku poniżej 16 lat. W przypadku dzieci w wieku poniżej 16 lat korzystanie z naszych usług jest dozwolone wyłącznie w towarzystwie rodzica lub opiekuna. Możemy otrzymywać informacje o dzieciach w określonych sytuacjach, na przykład w ramach rezerwacji lub w związku ze sporem dotyczącym obsługi klienta. W takim przypadku Firma gromadzi i wykorzystuje te informacje tylko za zgodą rodzica lub opiekuna dziecka. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia wszelkich informacji, które możemy otrzymać od dziecka poniżej określonego powyżej wieku lub bez ważnej zgody rodzica lub opiekuna.

W jaki sposób klient może kontrolować przekazane firmie dane osobowe?

Klient ma prawo, z zastrzeżeniem pewnych ustawowych wyjątków, do dostępu, poprawiania lub usuwania wszelkich danych osobowych, które Firma przechowuje na jego temat oraz do sprzeciwu wobec przetwarzanych swoich danych osobowych. Z któregokolwiek z tych praw można skorzystać za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres info@shuttle24.pl. Jeśli klient się na to zdecyduje, Firma poprosi go o dodatkowe informacje, aby potwierdzić jego tożsamość. Ma to na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych. Klient może zaktualizować lub usunąć swoje konto użytkownika w dowolnym momencie, logując się na stronie shuttle24.pl.

Gdy dokonujesz rezerwacji lub prosisz o wycenę, pytamy, czy chcesz wyrazić zgodę na otrzymywanie e-maili marketingowych. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania takich wiadomości, klikając łącze „zrezygnuj z subskrypcji” w dowolnym e-mailu marketingowym bądź też aktualizując swoje preferencje e-mailowe na koncie użytkownika.

Kto odpowiada za przetwarzanie danych osobowych na naszych platformach?

Firma Incenitve World Michał Bulas nadzoruje przetwarzanie danych osobowych na swoich platformach. Wszelkie pytania, wątpliwości lub uwagi dotyczące praktyk  bądź niniejszej informacji o ochronie prywatności należy kierować na adres e-mail info@shuttle24.pl, wpisując w temacie wiadomości słowo „Prywatność”.